2022: dijous, 17 de març

Això d’anar a La Ràpita el cap de setmana va ser una cosa ben improvisada. Els mapes del temps pintaven pluges i dies rúfols i hi vam anar a passar revista al pis i a fer-li dissabte. Feia temps que ho posposàvem, però l’Ana se’l vol vendre i hem de començar a moure el tema.

Sovint passa que les prediccions dels meteoròlegs no són precises i, tot i que divendres va ploure fins a la matinada, com havien dit, dissabte el mestral va escombrar tots els núvols i ens va deixar un dia de sol radiant. Després d’haver fet la feina, vam poder tafanejar pel mercat setmanal. També vam passejar per tot el poble abans de dinar a Can Manya un menú de 17 €. Per a cada plat hi havia quatre opcions a triar. Nosaltres vam demanar sopa de peix i paella marinera, tot molt complet i molt bo. Diumenge, vam dinar unes tapes i a mitja tarda érem a casa.

La reforma del bany que hem decidit, el Camí de Cavalls i altres coses que han anat sorgint sobre la marxa, han fet que aquesta setmana no hagi tingut temps d’escriure. Quant a la reforma del bany, estem en mans dels industrials. Pot semblar mentida, però, de tres pressupostos que havíem demanat només ens n’ha arribat un. A l’industrial complidor li he proposat que el refaci considerant algunes modificacions. Ara esperem resposta.

Pel que fa al Camí de Cavalls, he estat reunint informació que serveixi com a punt de partida per a debatre l’assumpte. Dilluns mateix la vaig passar a la colla perquè els companys poguessin avaluar les possibilitats reals d’anar-hi que hi veuen. Dimarts, durant l’excursió, en vam parlar. Hi ha qui ja ha manifestat obertament que no podrà venir, però també hi ha qui està disposat a fer-ho. Jo estic positivament decidit i només que tingui dos companys més que vulguin acompanyar-me, els proposaré en ferm córrer aquesta aventura. Seria durant la segona quinzena de maig. Ja veurem com evoluciona el tema durant les pròximes setmanes.

Avui hem fet una passejada pel Pont Foradat, al Pont de Vilomara, però només érem quatre: Càndid, Magí, Jordi i jo. Res a veure amb la sortida de dimarts que érem set. A més de per les Flandes dels Casots, aquesta ruta de 10 km per l’Alt Penedès, passa per l’Avenc de l’Ordal i el Castell de Subirats. Al Ramon, que es reincorporava després del repòs recomanat pels metges a causa de les infiltracions, els 400 m de desnivell se li van fer una mica feixucs. Ens acompanyaven el Magí i el Jordi. En el cotxe de l’Isidre hi anaven el Nico i el Pere.

El Pont Foradat

2 respostes a “2022: dijous, 17 de març

1. Amb permís deixo una curiositat.

El 12 d’octubre de l’any passat la Ràpita va perdre per votació popular l’antecedent al “nom real” del poble, és a dir el “san Carlos” (“en castellà que ja sabem que mai va ser llengua d’imposició”) encunyat en honor del Borbó Carles III.
    Amb l'”excelsa” segona república (aquella que engarjolava governs catalans) es va catalanitzar el nom del monarca. Ara es diu com sempre l’hem conegut els qui hem estat vinculats amb el Montsià

Salut

Liked by 1 person

Deixa aquí el teu comentari.