Flandes, apunts de viatge (4)

Una sobtada apendicitis aguda i molt amagada entre els budells, ha tingut l’Anna ingressada a l’hospital quatre dies després de ser intervinguda d’urgències. Ara està més bé i ja és a casa recuperant-se de l’ensurt.

Aquest incident va interrompre la redacció de la darrera entrega de la crònica del viatge a Flandes, aquella en què volia parlar de les altres ciutats on vam estar. Ja fa dues setmanes que hem tornat, però no m’agrada deixar les coses sense acabar i, per tant, ara que estem recuperant la normalitat m’hi poso de nou.

Bruges

La ciutat que més m’ha agradat és Bruges, sens dubte. Com que ja ho intuïa la vaig reservar per l’últim dia del nostre periple per Flandes. No és que Gant i Anvers  no ens hagin agradat, és que Bruges té alguna cosa que la fa especial, un encant diferent.

20190816 Flandes 28
Rozenhoedkaai. El moll del Rosari.

I, possiblement, aquest encant que la fa especial és, si més no en part, el resultat de la sensibilitat i el respecte que el municipi té vers la seva història i el seu patrimoni. Bruges és bonica i resulta agradable al visitant. Neta, endreçada. Hi ha molts llocs a visitar, moltes coses a veure. Molts racons per a gaudir passejant, molts detalls a fotografiar. I canals i barques que els recorren passejant els turistes amunt i avall. I un petit autobús que surt de la plaça del Mercat que fa un recorregut que recomano per tota la ciutat. És molt instructiu.

20190816 Flandes 13
Markt. La plaça Major.

A Bruges hi va haver un alcalde que es va dedicar a retornar al centre històric el seu aspecte original, en la mesura que això era possible. I, per aconseguir-ho, entre altres coses, va fer arrencar les capes d’asfalt que cobrien els carrers per a deixar al descobert les llambordes originals amb què eren pavimentats.

20190816 Flandes 59
Germanes en déu fent turisme. El Llac de l’Amor amb el castell Minnewater al fons.

Vam passar un gran dia malgrat la sobreabundància de turistes. A tot Flandes hi ha molta gent vinguda d’arreu que vol conèixer les seves ciutats, però on més en vam trobar va ser a Bruges, sobretot espanyols. Potser és perquè era agost, que és el mes de l’any que més es tria per fer turisme, que vam trobar tanta gent. O per les enormes cues que es formaven als embarcadors per pujar a les barques que passegen pels canals —no admeten més que el pagament en cash—, o a les entrades dels museus i altres llocs per visitar, que ho feien més evident, però el fet és que hi havia molta gent per tot arreu.

20190816 Flandes 56
Begijnhof

I malgrat tot, la ciutat té racons extraordinaris on vam ser feliços. Llocs meravellosos que romandran gravats en les nostres retines on vam passar moments agradables que guardarem per sempre en les nostres memòries.

20190816 Flandes 44
Vlaamse stoverij in “Brugse Zot Dubbel” met friet en salade

Vam dinar a la Walplein, asseguts en una terrassa de les moltes que hi ha, just al davant de la brasserie De Halve Maan. És una plaça petita i bigarrada on a resguard del rigor del sol vam menjar el típic estofat de vedella a la flamenca. Molt bo. Amb amanida i frites, naturalment.

20190816 Flandes 66
El pont de Bonifacius

2 thoughts on “Flandes, apunts de viatge (4)

Deixa aquí el teu comentari.